Wednesday, August 17, 2011

Baju Raya

Assalamualaikum w.b.t

Senyap2 je dah masuk 17 ramadhan. Walaupun lambat lagi syawal menjelang, dengan bangganya saya nak umumkan bahawasanya baju raya saya dah siap. What the heck?? Apa ingat u sorang je ke ada baju raya? Orang lain pun ada gak, siap sebelum ramadhan lagi. Ada tu siap gaya DS Najib lagi x kecoh pun (oopss..). Tetiba Nakemah San berkata: "I jahit baju sendiri u, x bising pown". Wait2, memanglah biasa je isu baju raya ni tapi tahun ni rasa sangat2 bangga dan gembira sebab adik saya yang buat baju tu. Yeah, my own sis, my dear blood sister. Lihatlah DUNIA... Ya Allah hindarkanlah aku dari sifat riak dan takabburr (doa sempena bulan tarbiyyah).

Siapa sangka, seorang gadis biasa. Sering dibuli masa sekolah dulu (luckily kakaknya ada taekwando). Dihina, dipandang rendah oleh rakan2. Result SPM yang teruk (sebab orang compare dengan kakaknya). Today, she's the precious one. Siapa kata gagal dalam akademik xda masa depan. To me, she's not a failure-never fail. Just imagine, di usia 19 tahun, dah boleh generate income sendiri. Yeah, of course. Dengan bisnes feltcraft, tempahan jahit langsir di musim perayaan ni- she's superb. I believe that everyone is special. Ya, semua orang ada hak itu- hak untuk berjaya, hak untuk hidup sempurna macam orang lain. Biarpun orang selalu kata adik2 saya x pandai, x berjaya dalam pelajaran macam adik2 orang lain, I don't care! I never and never and never care! Bukan korang bagi adik2 saya makan pun. Ada adik2 saya susahkan korang?? Sikit pun xda. I always believe that 'Allah itu Adil'- always and always. To my dear sis and all my brothers..u are always 'The Great One' to me...

4 comments:

  1. yes3.. bia org nk kte nape pown. adk kite, so what kann??
    bgga la ngn adk ana~

    ReplyDelete
  2. WAhhh..bgus!!
    ni bleh wat tempahan kt adik Ana...:D

    ReplyDelete
  3. ^baju kurung^--> u're always right

    syira--> ana demand nak baju kebaya lagi sepasang...ok x??

    ReplyDelete
  4. yeah..!!thats my sister!!

    wohooo!!

    ReplyDelete