Sunday, March 7, 2010

Hari Kedua Debat NC

بسم الله الرحمان الرحيم
Terima kasih yang dipertua dewan, barisan kabinet kerajaan, legasi pembangkang dan seterusnya Dato’-dato’, Datin-datin sidang dewan sekalian.
Assalamualaikum, selamat bersidang dan salam 1 Malaysia saya hulurkan kepada kesemuanya…

Pada hari ini kami selaku barisan pemuda PAS di kabinet kerajaan akan berdebat secara bersemuka dengan pihak pembangkang yang diwakili oleh Persatuan Ubat Gigi Malaysia di bawah usul “Sistem Pendidikan Negara Menyemai Semangat Perpaduan Kaum”.



Wah syok betul 3 jejaka kita bersidang. Zaim selaku Perdana Menteri, Irham Timbalan Perdana Menteri dan seperti biasa, Amirul Menteri Pertahanan. Warna tema kami hari ni hijau, tenang je masuk bersidang. Lawan Fakulti Pergigian (FPg), sebab tu di beri nama ubat gigi. Keputusan juri, usul diterima dengan mata 7 bermakna kemenangan di pihak kami. Team FST B juga meraih kemenangan dengan mata sengit iaitu 1.

Pusingan kedua, kami dapat pembangkang di bawah usul “Misi ke Angkasa Lepas Wajar Diteruskan”. Jumpa kakak-kakak Fakulti Syariah (FSU B). Agak cuak sebab turn saya masuk bersidang. Irham Ketua Pembangkang, saya Timbalan Ketua Pembangkang dan jawatan kekal Amirul Pembidas. Alhamdulillah semua hujah berjaya disampaikan dengan baik. Namun, keputusan juri hanya akan diumumkan esok. Terima kasih semua atas bantuan secara langsung atau tidak langsung. Mata terkumpul setakat ini FST A:21 manakala FST B: 4.

Keputusan esok akan menentukan pasukan yang bakal berentap dalam suku n semi final. Harap-harap keputusan yang terbaik akan kami terima, Insya Allah.

No comments:

Post a Comment